Mikołaj Rey gotuje w Zdrowym Tygodniu – Owsianka z kakao i karmelizowanym bananem

Przygotowanie:

Daktyle pokrój na małe kawałki, laskę wanilii przekrój wzdłuż ostrym nożem, następnie ściągnij całą jej zawartość, upraż na suchej patelni płatki migdałowe na złoty kolor.

Do garnka wsyp owsiankę, wlej mleko, dodaj kakao, cynamon, dodaj wydrążone ziarenka laski wanilii oraz pokrojone daktyle. Energicznie mieszając dodaj powidła. Owsiankę gotuj ok. 10-15 minut na małym ogniu, często mieszając.

Banan przekrój wzdłuż. Na patelni roztop masło, połóż na nim banana, obsmaż na złoty kolor z każdej strony około minuty. Kiedy banan będzie gotowy skrop go kilkoma kroplami soku z cytryny i polej miodem, poczekaj aż sos, który się wytworzył delikatnie się skarmelizuje.

Wykonanie:

Na talerzu rozłóż chmurkę owsianki, posyp ją wiórkami kokosowymi, połóż na niej banana, a całość udekoruj uprażonymi płatkami migdałów.

* do owsianki użyj płatków owsianych błyskawicznych. Jeżeli lubisz płatki super miękkie możesz na wieczór dnia poprzedniego (lub przynajmniej godzinę przed wykonaniem) zalać je szklanką wody.

Lista zakupów:
płatki owsiane
napój migdałowy
kakao niesłodzone
cynamon cejloński mielony
laska wanilii
daktyle suszone
powidła śliwkowe
sok z wyciśniętych cytryn
miód płynny
wiórki kokosowe
płatki migdałowe
kawałek masła
banan

Ilość porcji (porcja 400 ml): 2
Czas: 15 minut
Trudność: łatwe

Ciekawostka

Śniadanie to nasze przywitanie z nowym dniem…a jak “witaczka” to musi być serdecznie, pysznie i zdrowo. Owsianka nie musi być nudna, Mikołaj pokazał nam wersję z kakao i bananem, Wy możecie miksować składniki według uznania i ulubionych składników. Spróbujcie wersję ze świeżymi borówkami, orzechami lub pyszną konfiturą malinową. Oprócz tego, że owsianka to pyszny początek zdrowego dnia musicie wiedzieć, że obniża cholesterol, wspomaga walkę z otyłością, ma mnóstwo białka, witamin i składników odżywczych. Smacznego!

Skomponuj składniki do przepisu :

Przewiń do góry